دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۰۳:۱۷

حمایت ازطرح‌های فناورانه حوزه دریامشروط به داشتن کارفرما است

باشگاه خبری فراساحل: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دستاوردهای فناورانه حوزه دریا به شرطی مورد حمایت این ستاد قرار می‌گیرند که از پیش برای آنها کارفرمایی در نظر گرفته شده باشد که محصول تولیدی کاربردی شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، محمدسعید سیف در توضیح ارتباط این ستاد با پژوهشکده‌های حوزه دریا گفت: در دانشگاه‌ها جلسات مختلف و همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم. مهم‌ترین آن تفاهم‌نامه که میان معاونت علمی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد شده، است. وی توضیح داد: طی این تفاهم‌نامه ما می‌توانیم از پژوهش سراهای فعال در حوزه دریا، اساتید فعال و غیره حمایت کنیم. البته این امر مشروط بر این است که تحقیقات و پروژه‌های آنها در مسیر هدفی برای دستگاه‌های دولتی باشد تا ما بتوانیم بخشی از پروژه را تأمین مالی کنیم.


سیف افزود: در خصوص پایان نامه‌های حوزه دریا نیز حمایت‌های مالی‌ای انجام می‌دهیم. ضمن این که گرنت‌های پژوهشی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران ایجاد کرده‌ایم که طی آن از اساتیدی که بخواهند در حوزه‌های مهم فناوری دریایی کار کنند حمایت کنیم. دبیر ستاد دریایی معتقد است تمام حمایت‌های ذکر شده و شروط ضمن آن در این جهت است که دستاوردهای فناورانه حوزه دریا رشد بیشتری داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: وجود یک کارفرما که فناوری تولید شده مورد نیازش باشد نکته مهمی در این حمایت‌ها است. پس عملاً تمامی این حمایت‌ها منجر به رفع نیاز یا یک تولید فناوری حوزه دریای ضروری برای کشور منجر خواهد شد.

در حال برنامه‌ریزی مطالعاتی برای توسعه سواحل مکران هستیم
محمدسعید سیف با اشاره به برنامه‌های این ستاد برای توسعه سواحل مکران گفت: عملاً نیازهای مختلفی از بعد فنی و صنعتی برای توسعه این حوزه مطرح است. در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های مربوطه باید آن را فراهم کنند. اما ما به عنوان یک پشتیبان ابزاری که در اختیار داریم را برای بهره‌برداری رد اختیار آنها قرار می‌دهیم. سیف توضیح داد: برای شناخت بیشتر به این منظور که بتوانیم با برنامه در مسیر توسعه سواحل مکران قدم بگذاریم، در حال برنامه‌ریزی مطالعاتی هستیم تا فرصت‌های توسعه فناوری و استفاده از فناوری‌های نو در سواحل مکران مورد مطالعه قرار دهیم. وی افزود: در نظر داریم تا این فرصت‌ها را دسته‌بندی کنیم و در سال‌های آینده بتوانیم حوزه دریایی را در سواحل مکران بیشتر توسعه دهیم.



  کد خبر : 1226
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :